تبلیغات
 آموزش و سیگنال بورس
وبلاگ سرگرمی، بهداشت، سبک، دکوراسیون، مد، آشپزی، طنز، ادبیات، هنر، خانواده، زیبایی - رفتار انسان در ارتباط با پدیده ها
 
وبلاگ سرگرمی، بهداشت، سبک، دکوراسیون، مد، آشپزی، طنز، ادبیات، هنر، خانواده، زیبایی
به وسنا دنیای پر زرق و برق برای زنان و مردان خوش آمدید
درباره وبلاگ


وسنا ، منبعی برای همه زنان و مردان است تا چیز جدیدی یاد بگیرند و الهام بخش برای حل مشکلات. ساده ترین راه برای کمک در مورد خانه ، امور مالی و ماشین شما، و یا مسافرت درتعطیلات است.ما اینجا هستیم تا مباحث کارشناسان خبره در هر رشته را مانند بهداشت، موسیقی، کار، حیوانات، طبیعت ، پول، سبک زندگی، و غیره را برای شما آماده کرده تا اطلاعات را آسان تر پیدا کنید و از خواندن لذت ببرید. به ما نگاه کنید ما به روز هستیم، بنابراین شما می توانید به سرعت مطالب مفید در موضوعات مختلف را پیدا کنید و بهره مند شوید.

مدیر وبلاگ : بهرام وسنا
نویسندگان

رفتار مصرف كننده و عموما رفتار انسان در ارتباط با پدیده ها به دلیل محدودیت های ذهنی و خطاهای ادراكی الزاما منطقی نیست!
فروشندگان و عرضه كنندگان آگاه به علم رفتار، به این موضوع در تكنیك های تبلیغات، برندینگ و قیمت گذاری كاملا توجه می كنند.
برای اینكه ببینیم رفتار ما چگونه تابعی از شرایط و خطاهای ادراكی است، به این مثال توجه كنید؛
در حالت اول، فرض كنید كالایی با قیمت ده هزار تومان را می خواهیم بخریم، دوستمان می گوید در چهارراه بعدی قیمت همین كالا، پنج هزار تومان است. واكنش اغلب ما اینست كه یك ربع وقت میگذاریم و از آنجا خرید می كنیم.

در حالت دوم، ما خریدار یك كالای صد هزار تومانی هستیم و باز هم در چهارراه بعدی آنرا می توانیم نود و پنج هزار تومان بخریم. واكنش اغلب ما اینست كه همین جا خرید می كنیم و یك ربع وقت خودمان را به خاطر پنج هزار تومان از دست نمی دهیم.
این در حالیست كه در حالت اول به خاطر همان پنج هزار تومان، یك ربع وقت گذاشتیم!
در واقع، به دلیل قیاسی كه در ذهن انجام می شود، در مقابل یك پدیده، دو پدیدار رفتاری متفاوت را مشاهده می كنیم.

یك مثال ساده تر از پیچیدگی رفتار مصرف كننده اینست كه در حالت منطقی با ارزان شدن یك كالا و پایین آوردن قیمت باید تقاضا بالا برود و فروش ما بیشتر شود ولی در دنیای واقعی، به دلیل پیچیدگی و غیر قابل پیش بینی بودن رفتار خریدار، اغلب با نتایج معكوس مواجه می شویم



نوع مطلب :
برچسب ها : رفتار انسان در ارتباط با پدیده ها،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر